Mustafa İslamoğlu'na İlmî Reddiyeler

02/03/2010

M.Islamoğlu’nun kendi sözleri

Filed under: M.Islamoglunun kendi sözleri — moskovazâde @ 2:35 pm

Hiç kimseye güvenmeyip inanmayanlar icin.
Buyrun hilal TV de cikan sahsin kendi kaleminden alintilar.

1-CENNET VE CEHENNEM

Hocam Kur’an-da okuyup anladigima göre cennet ve cehennem ebedidir. Fakat bu konu böyle bilinmiyor tam tersine günahlar kadar yandiktan sonra cennete girilecegi (ates bize sayili gün degecektir) yahudi inanci gibi biliniyor.Cennet ve cehennem ebedi midir?

CEVAP: Cennet ve cehennemin süresi üzerine yapilacak hiçbir tartisma sonuç vermez. çünkü gayba iliskindir ve bu konuda ne Kur’an ne de sünnetten yola çikilarak son söz söylenebilir. Sahabe bile bu konuda ikiye ayrilmisti. Bizim yaygin inanisimizin aksini isbat için Ibn Kayyim Hadi’l-ervah ila biladi’l-Efrah adinda bir eser kaleme almisti.

2-VE TERS ILISKI ILE ILGILI

Bu meselede bana sorulan soru aynen sitemde de var. Verdigim cevap da aynen site de var. Oradan nasil bu çikiyor Allah askina insafa çagiriyorum. Vicdana davet ediyorum. Ben orada bu konuda Islam tarihinde iki ayri görüs oldugunu fakat ehlisünnetin bu konuda ki fetvasi ayeti kerim ye uygun olan fetvasidir. “Kadinlariniz tarlanizdir. Ona nasil yaklasirsiniz.”ayeti kerimesinde ehlisünnetin görüsünün ehli beytin görüsüne göre dosdogru görüs oldugunu çünkü harfin tarla oldugunu tarlanin da çocuk elde edilen yani ürün elde edilen yer oldugunu diger görüsün dogru olmadigini orada izah ettim. Kaldi ki burada soru sahibi bu ihtilaftan dolayi karsi tarafta olanlari tahkir etmis, küfretmis, tahfif etmis hatta tekfir etmis. Ben orada tahkir, tahfif, tezyif edilmesinin yanlis oldugunu söyledim. Bu meselede gelen soruyu da verdigim cevabi da orada tuttum. Fakat bu mesele de bu fakire yapilan iftiradir. Allah’ta görüyor, ümmet de görüyor insanlar da görüyor. Bunu yapanlara nasil yaptiklarini içlerine nasil sindigini sormak istiyorum. Hakikaten kardesinize bunu nasil reva görüyorsunuz. Nasil bu kadar yapiyorsunuz. Ölmeyecek misiniz? Allah’in huzuruna çikmayacak misiniz? Hesap sorulmayacak mi? Birbirimizden hakkimizi almayacak miyiz?

3-ORUC

“ORUÇ TUTABILIR, NAMAZ KILAMAZ” DEDIM
Namaz kilacagina dahil hiçbir fetva vermedigim gibi aksine namaz kilamaz diye kaç kere söyledim. Bu konuda dalga dalga iftira yayanlari bir kez daha uyariyorum. Allah’tan korkun. Insan eti zehirlidir yemeyin. Oruç tutacagini da açiklikla söyledim. Daha dogrusu oruç tutabilecegini ve bu konuda delil olarak Kur’an yeterlidir. Çünkü namaz için abdest gerekli oruç için abdest sart degil. Zaten hadiste de namaz kilmayana kaza gerekmez özel halde oruç tutmayana ise kaza gerekir. Dolayisiyla namaz ile orucun arasini ayirmak lazim. Ama kendini iyi hissediyorsa tutabilir, iyi hissetmiyorsa tutamaz. Onun için oruç meselesini namaz meselesinden ayirmisimdir. Oruç tutabilir istiyorsa. Bunu da Bakara Süresinin 175.ayetini delil göstererek hayizlinin durumunu Kuran eza olarak almistir.”Sana hayizdan soruyorlar de ki o bir ezadir.” ‘Eza’ kelimesi hastaligin bir küçügü olarak geçiyor lügatlerde. Dolayisiyla hastanin oruca bahsine dâhil Kuran’da ayet var mi? Var. 185. ayetinde “Eger ramazan da hasta iseniz ya da yolcu iseniz diger günlerde gününe gün tutarsin. Dolayisiyla hastanin hükmüdür” dedim oruçta. “Ama namazdan muaf kilinmistir” dedim. “Erkekler bir kere sehit olur kadinlar her ay sehit olur. Onlari o hallerinde namazdaymis gibi görüyor” dedim. Bunu söyledim. Ne olur bana söyledigimi yakistirin. Deyin ki “oruç istiyorsa tutabilir dedi” diyin. Bu iftira olmaz bu hakikattir. Ama namaz da kilar derseniz iftira olur. Ben böyle bir sey söylemedim

4-EHLI BEYTE IFTIRA

Ehli Beyt veya Sia ya sevimli göstermekte ne demek. Nefret ettirmekle ben çok mu sevinecek birileri? Yani Sia’dan ne kadar nefret ederseniz takvaniz o kadar artar diye bir sey var mi? Ben böyle bir seye inanmiyorum. Ehl-i Beyt mektebin inde bu ümmetin bir parçasi olduguna inaniyorum. Bu ümmetin vahdetine inaniyorum. Ümmetimizin bir tek ümmet olduguna inaniyorum. Bu vahdeti saglayamadan bizim basarinin rüyasini göremeyecegimize inaniyorum. Mezhep savaslariyla bu ümmetin harcadigi degerlerin tarih boyunca basimiza bela olduguna inaniyorum. Onun için mezhep ihtilafina mezhep holiganligina mezhep savasina hayir diyorum. Dolayisiyla Ehlisünnetiyle Sia’siyla bu ümmetin Islam ümmeti oldugunu kiblesinin Rabbi’nin Peygamberinin ve Kitabinin bir oldugunu ihtilafinsa teferruatinda oldugunu düsünüyorum bende böyle düsünüyorum. Bunu böyle bilirsiniz. Bunu böyle söyleseniz iftira olmaz. Ama bundan öte bir sey iftira olur.

5-Hz ISA INECEKMI

SORU:Sorum Hz. Isa ile ilgili olacak. O*nun tekrar gelecegine inanan yakin dost*larima nasil anlatayim da veya nasil cevap ve*reyim de, biraz da olsa bilgi sahibi olsunlar. Bu ko*nuda bana birkaç ayet gösteriyorlar, bunlara biraz da olsa cevap verebiliyorum ama Buhari, Müslim gibi zatlarin hadislerini gös*ter*dik*le*rin*de bu hadisler uydurma diye*miyo*rum ve yorum yapamiyorum. Çünkü hadislerin ger*çekligini bilemiyorum. Bana bu konuda yar*dimci olabi*lir misiniz? Ben gelmeyecegine ina*nanlardan oldugumu ifade ettigimde bana iti*katimdan bahsediyorlar. Sizden degerli cevap*larinizi bekliyorum. Allah sizden ve Mü*min*lerden razi olsun. (02/03/2007)

CEVAP: Aynen ben de öyle yapiyorum. Bu dogru olan. Buhari ve Müslim’deki hadisleri izahin binbir yolu var.
Isa’nin gerçek inanci o*nu takip edenlere dönecek de diyebiliriz. Fakat bu hadisler haber-i vahid. Zan içerir. Yanlis ve ya*lana ihtimali vardir. Bu tür haberler akideye konu olmazlar. Bu yeterlidir.

6-KADERE IMAN

Islamoglu kader konusunda “iman bilinci” adli kitabinin 17. sayfasinda:

“Allah’a, Ahiret gününe, Meleklere, Kita*ba, Peygamberlere inanmak. Bu bes madde bir fazlasiyla Cibril hadisi diye meshur olan ha*diste de yer alir. Sonraki ilmihallere, imanin sarti olarak geçen tartismali fazlalik kadere i*man maddesidir.”

Reklamlar

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: